vineri, 30 mai 2008

de la vinyl la digital

sunt un mare pasionat de muzica. ascult muzici aproape tot timpul. de multe ori adorm cu pc-ul deschis, cantecele curgand in winamp. muzica este viata mea. un bun prieten ma tachineaza si-mi zice: cum draga parca spuneai ca sexul este viata ta... ok, da imi place sexul, insa nu pot face sex tot timpul, in schimb muzica o ascult mereu si sunt senzatii diferite.
pe cand aveam 6 ani, cand inca nici nu invatasem bine sa scriu, mi-am facut un caiet de cantece, in care scriam versurile pieselor care imi placeau. tin minte ca primul cantec a fost "taina noptii". de-alungul a 12 ani am scris versurile la aproximativ 1000 de cantece.
in anii '80 am inceput sa-mi cumpar discuri vinyl. primul album achizitionat a fost Loredana- buna seara iubito. a fost o isterie de masa acel disc. nici nu aveam pick-up insa eu imi cumparam discuri. la acea vreme ascultam divele momentului": loredana, silvia, mihaela, angela, mirabela. mergeam cu discurile la o colega de clasa si asculatm la pick-up-ul ei. prin '90 am reusit sa-mi cumpar un pick-up cehoslovac tesla. si acum mi-ar face placere sa ascult muzica la pick-up. a fost prima dragoste.
imediat dupa revolutie au inceput sa apara pe tarabe casetele, la inceput cele pirat trase de studiouri si apoi cele poloneze. prima caseta cumparata a fost george michael - listen without prejudice. un album de care m-am indragostit, pe care il ascultam in continuu. era idolul meu, tocmai de aceea mi-am dat gaura in urechea stanga si purtam o cruce luata de pe tarabele tiganilor din piata. decupam poze din reviste, aveam postere, mape si insigne cu el. la acea vreme nici nu visam va voi merge vreodata la un concert george michael. visul a devenit realitate anul trecut. am jubilat la acel concert. am tipat si cantat pana am ramas fara voce.
in cativa ani mi-am luat o gramada de casete din magazine sau tarabele care impinzisera tot centrul sau culoarele de la metrou. acele casete vivo sau pocker. prin '95 au aparut pe piata casetele originale, mai scumpe insa calitate mai buna. de-a lungul anilor mi-am luat in jur de 3000 de casete. erau averea mea cea mai de pret. am bagat multi bani in ele. apoi am inceput sa-mi cumpar cd-uri. tehnica avansa vertiginos. cand am descoperit computerul, programul nero, lucrurile au devenit mult mai simple, mi-am tras cateva sute de cd-uri.
de cativa ani downloadez la greu, este era mp3-iului, stochez toata muzica in hardul computerului sau pe dvd-uri. am mii de artisti, discografii complete. in fiecare zi descarc cel putin un album. ma intreb ce va mai urma dupa digital, mp3, mp4a sau alte formate. vom trai si vom vedea.

3 comentarii:

Anonim spunea...

mda, ce sa spun:nu stiu daca muzica exorcizeaza asa cum spun unii dar si in cazul meu e cea mai buna prietena!
si o spun cei peste 100 de gb de mp3uri,music videos sau video-concerte..
imi place toata muzica BUNA,in special oldies...
in rest...ca istorie..muzicala.. cam acelasi coordonate..[suntem cam de-o varsta:D]..
..tardiv mi-am dat seama de ce nu ascultam holograf si alte formatii rock si preferam 'divele' - glumesc:D
imi placeau/plac cum canta,in general 'fetele cu voce'[gen donna summer, mariah, streisand, similea, dida..;))
..lasand in urma colectia de viniluri bulgaresti, prima colectie de cd-uri [tot bulgaresti] am avut-o prin'94-95..peter gabriel,dire straits, aretha,mariah,etc [mai putin romaneasca - 'de gustibus non disputandum'] doar ca mi se intampla exact pe dos decat tie: luam cd-uri si nu aveam inca cd player-pana l-am primit cadou in 96
ce fericire!! imi amintesc ca am trait foarte intens bucuria.. suprizei facuta de mama! primul cd a fost david bowie..:-)
hm,e ciudat- si eu consider colectia mea 'fabuloasa'- un mic tezaur, pe care daca l-as pierde chiar in parte as face tot posibilul sa-l reinoiesc rapid..poate si pt ca sunt extrem de meticulos in realizarea selectiilor,cautand intotdeauna cea mai buna imagine si cel mai bun sunet..sursa principala a devenit netul si pot spune ca am 'abuzat' de emule,bitorrent, odc si chiar mirc..
de curand am fost surprins neplacut de stirea potrivit careia dupa 7-8 ani ceea ce s-a scris pe dvd-uri [si ma refer la dvd-uri de calitate] s-ar deteriora.. deci asta ar presupune o munca destul de elaborata si de titanica de inlocuire a suportului..dar, desi stirea nu e verificata inca, imi spun: 'ce nu face omul pentru un mic tezaur-si mai ales pt placerea lui'?!

Anonim spunea...

apropo de jazz & electro [genuri indragite de tine,conform romeo..]..ei bine, iti recomand in cazul in care nu ai aflat deja,un mix intre cele 2 stiluri..
triplul cd 'verve remixed' dar si 'jazz lounge remix'[dublu cd]..in care poti auzi 'zeitze' ale jazz-ului [billi,sarah,dinah,ella..]in ritmuri electronice...
deosebit de antrenante si optimiste,gratzie si dj-ilor,majoritatea renumitzi..

cartiergay spunea...

Salut! Am început să citesc blogul tău de la început pentru că acum l-am descoperit şi când termin te adaug în lista mea de bloguri gay active.

În legătură cu muzica doream să te întreb dacă ai şi muzică de salon interbelică şi antebelică, m-ar interesa mai mult cea instrumentală....ascult radio românia cultural destul de mult numai ca să mai aud câteva minute muzica asta...nici nu ştiu în ce stil să o includ, e jazz? sper că ştii la ce mă refer. Aştept un răspuns!