marți, 27 mai 2008

marsul gay

revin la ideea articolului anterior pentru ca mi-am dat seama ca nu am spus totul. uneori sunt atat de distrat. vreau sa conturez mai bine aceste ganduri care fierb in mine. vorbeam despre marsul gay de sambata, despre drepturile pe care trebuie sa le avem. mi se pare firesc ca atunci cand voi considera ca sunt pregatit si vreau sa-mi oficiez relatia cu partenerul, sa am posibilitatea si dreptul de a incheia un parteneriat civil recunoscut de statul roman. altfel relatia nu are nici o credibilitate juridica. nu poti obtine un credit bancar, nu ai dreptul la mostenire sau succesiune, nu poti incheia un contract de inchiriere a unui apartament, daca partenerul este internat in spital nu-l poti vizita sau lua decizii importante ca nu faci parte din familie, nu poti avea bunuri in comun, nu esti recunoscut ca cuplu. platesc aceleasi taxe, de ce sa nu am si aceleasi drepturi?
miscarea gay moderna a inceput in statele unite inca din anul 1950 cand un barbat gay pe nume harry hay a format un grup de activisti gay fiind satui de tratamentul inegal din partea autoritatilor din cauza orientarii lor sexuale. in vara anului 1969 la new york, un grup de gay au opus rezistenta politiei, ajungandu-se la lupte de strada. este vorba de celebrul caz stonewall. in 1970 a fost organizat primul mars gay, tot in new york. steagul rainbow numit si steagul libertatii, semnifica lupta de eliberare + diversitatea gay si a fost folosit pentru prima data la parada gay din san francisco in 1978.
am avut sansa ca anul trecut sa particip la parada christopher street day din stuttgart, sa simt pe pielea mea ce inseamna cu adevarat o parada gay unde au fost prezenti cateva sute de mii de oameni. a fost cu adevarat impresionant, o experienta absolut deosebita.
mesajul meu este: lasa deoparte rautatile, invidiile, frustrarile, ai curaj, fi tu insuti si doar uniti vom face lucruri misto.

Niciun comentariu: