duminică, 25 ianuarie 2009

movies

anul trecut am vazut multe filme. o mare parte dintre aceste filme mi-au placut mult, drept urmare pe unele dintre ele le-am revazut chiar si de cateva ori, sunt absolut superbe, fiind recompensate cu importante premii si vor ramane in istoria cinematografiei ca filme de referinta. filmele despre care vorbesc sunt de genuri diferite: de actiune, aventura, biografice, comedie, crima, drama, fantastice, horror, mister, romantic, thriller sau western. nu voi face un top al lor, ci doar le voi enumera pe cele care mi-au placut: a mighty heart, antonement, burn after reading, cassandra's dream, city of ember, deception, eastern promises, elegy, el orfanato, into the wild, iron man, journey to the center of the earth, juno, les chansons d'amour, married life, no country for old men, rendition, reservation road, stardust, the darjeeling limited, the golden compas, the incredible hulk, there will be blood, vantage point, wanted. fiecare dintre ele mi-a spus ceva dupa ce l-am vazut, mi-a transmis anumite stari, m-a relaxat, m-a facut sa visez sau m-a tinut in suspans.
zilele astea am vazut o parte dintre noile filmele care au luat premii la globul de aur sau sunt nominalizate la oscar: australia, changeling, in bruges, milk, revolutionary road, the curious case of benjamin button, the duchess, the reader, the visitor si vicky cristina barcelona. sunt filme de mare valoare, ecranizate de mari regizori geniali si interpretate de actori faimosi.
mai am cateva filme noi pe care nu am apucat inca sa le vad: defiance, frost/nixon, rock'n'rolla, slumdog millionaire, the dark night si w.
cred ca un film reflecta o parte a realitatii, ca nu este doar fictiune, ne introduce intr-o lume unde nu avem acces si ne prezinta lucrurile din anumite perspective. in plus ne arata locuri, orase unde poate nu vom ajunge niciodata si situatii cu care nu ne vom confrunta.
and the winner is...

Niciun comentariu: