duminică, 11 ianuarie 2009

4711 eau de cologne

asta vara cand am fost cu iubitul meu olandez in frumosul oras koln, tot plimbandu-ne pe micutele strazi din centru, deodata il vad ca intra intr-un mic magazin. stiind cat de mult imi plac parfumurile, a avut inspiratia de a-mi oferii un cadou traditional faimos cumparandu-mi o micuta sticluta rotunda a celebrului 4711 eau de cologne. mi-a spus ca e un must have acesta veritabila aroma unisex. m-am bucurat mult pentru minunatul gest. a fost atat de dragut ca mi-a spus si povestea acestui parfum. culmea, eu care stiu atatea despre parfumuri, nu stiam nimic despre aceasta mica bijuterie. din prima secunda de cum l-am mirosit mi-am dat seama instantaneu ca stiu acesta aroma inca din copilarie. aveam acest miros pastrat undeva in creier asteptand doar sa fie trezit, readus la viata. cu totii stim acest incantator miros proaspat, usor pudrat, cu note fresh de lamaie verde. formula sa originala a fost creata in anul 1792 fiind printre primele parfumuri moderne. principalele ingrediente includ esente de uleuri citrice, rozmarin, lavanda, bergamota si neroli, care formeaza un incredibil miros de curat, proaspat ca lamaia, un adevarat revigorizant instantaneu, ce fac ca acest parfum sa fie unic, puternic, lasand in urma o soptita aroma intensa. indemanatica sticluta seamana cu un ceas datorita design-ului circular, este supla si poate fi usor purtata in buzunar. numele cologne este dat de francezi, insa isi afla originea inca din vremea romanilor. in acele timpuri de secol XVIII germanii nu aveau numar la case iar francezii au venit si le-au numerotat cladirile. casa unde se producea acest parfum a primit numarul de ordine 4711.

Un comentariu:

carpeta plutitoare spunea...

mi-a placut sa citesc despre acest parfum dar si mai mult mi-ar placea sa-l miros. O sa ma uit pe aici prin parfumeri poate o sa il gasesc. Banuiesc ca fiind atat de vechi, este unisex.