marți, 1 iunie 2010

matisse, picasso,dali, warhol

ma uit la o serie de 4 documentare despre arta: modern matters, ne prezinta opera si viata a 4 mari pictori moderni: matisse, picasso, dali, warhol. geniali, inconfundabili, cei mai notabili influenti artisti ai secolului 20, au revolutionat arta, cultura si viata in toate aspectele ei pana in zilele noastre. avand fiecare o uimitoare poveste de viata, au socat publicul iubitor de belle arte prin maniera unica pe care au abordat-o in lucrarile lor, totodata creand noi curente in pictura moderna: fauvism, cubism, suprarealism, pop art. in acelasi timp am vazut un superb documentar in 3 parti despre picasso: magic, sex, death. nu sunt un fan al tablourilor lui picasso, insa nu pot nega imensa contributie adusa artelor. cat despre seria printurilor in culori stridente a portretului legendarei dive marilyn monroe, emblema iconica cult a artei pop, nu pot spune decat: i love it. am o cana alba ce are imprimat portretul lui marilyn in 4 versiuni de culoare: rosu, bleu-turcoaz, portocaliu si roz. imi place mult cana asta. coca-cola si-a sporit faima si datorita lucrarilor ce prezinta sticla de coca-cola ca opera de arta. la fel ca warhol si multe alte celebritati si eu sunt fan cola-cola. warhol a avut mare dreptate cand a spus: in viitor fiecare va fi celebru pentru 15 minute.
ieri m-am uitat la eurovision, nu ca as fi fan pentru ca nu sunt, am cu totul alte gusturi, dar m-am molipsit anul trecut de la prietenii mei din budapesta. am vrut sa vad showul in sine care insa nu mi-a spus nimic si directia/soundul muzicii europene actuale. nimic notabil. oricum nu este un concurs exclusiv european, pentru ca jumatate din tarile participante nu sunt din europa ci in vestul asiei. relatiile geo-politice si-au spus cuvantul in acordarea punctelor. felicitari paulei seling si ovi pentru obtinerea locului 3, o mare performanta pentru romania.

Niciun comentariu: