duminică, 27 iulie 2014

optimistic (live forever young)

mi-ar placea sa pot da timpul inapoi cu 20 de ani insa sa am tot de am acum. stiu, este imposibil, utopic. mi-au placut mult anii '90, e perioada mea de initiere in viata, prima tinerete, anii in care m-am identificat cu genul britpop din muzica, atunci am descoperit trupele suede, oasis, blur, pulp, radiohead, kula shaker, mansun, supergrass, the charlatans, the verve, the cranberries, travis. muzica lor a fost o iluminare pentru mine. eram atat de fericit doar ca ascultam la casetofon albumele lor. atunci nu stiam ce e ala computer, internet. tehnica era mecanica in sistem analog. bagam caseta in casetofon, apasam butonul play si ascultam. uneori calitatea nu era hi-fi insa nu conta prea mult. cand imi cumparam o caseta tremuram cu ea in mana si veneam repede acasa sa o ascult. astfel s-au scurs mii de ore de auditii. am in colectie mii de albume si o cultura vasta pe genul britpop. intotdeauna m-am simtit bine imbracat in tricou, bluza de trening adidas, jeansi si sneakers. pentru mine britpopul nu a murit in '97 ci a evoluat in indie glam rock pastrand esentialul din origine. trupele au continuat sa scoata noi albume in acelasi stil caracteristic, o parte dintre ele canta cu succes si in prezent. incepand cu noul mileniu au aparut multe trupe de succes ce au urmat acelasi gen modern de rock britanic: bloc party, coldplay, editors, elbow, embrace, franz ferdinand, kaiser chiefs, kasabian, keane, placebo, snow patrol, starsailor, stereophonics, texas, the coral, white lies. dupa ani de zile ascult cu aceeasi placere albumele anilor '90, multe dintre ele sunt geniale. nu ma voi plictisi niciodata de suede. so slow down, you're taking me over, and so we drown, real drowners. i want to live i don't want to die, i see things they'll never see, maybe i gonna live forever.

Niciun comentariu: