vineri, 12 noiembrie 2010

kilipirim, documentary, whittard of chelsea

targul de carte kilipirim, editia de toamna, este in plina desfasurare la sala dalles. merg zilnic sa ma uit la carti, de fiecare data am gasit carti interesante sau pe care mi le doream mai demult, asa ca mi-am cumparat cateva. la standul editurii nemira am gasit la super oferta ghidul xenofobului: grecii si israelienii, apoi ghidul optimistului vs. ghidul pesimistului. la polirom am avut norocul sa gasesc jurnalul unui scandal, roman pe care il vroiam de 3 ani. de la editura curtea veche mi-am luat un ghid al cunoscatorului de plante si mirodenii, util si frumos ilustrat. ma intereseaza plantele/mirodeniile pentru ca sunt ingredienti in parfumerie. la alt stand am gasit carti a prestigioasei edituri londoneze thames & hudson, seria world of art, am luat doua carti superbe: art nouveau si impressionism - origins, practice, reception. toate astea la preturi de 5, 10, 15 sau 20 lei, adevarate kilipiruri. o sa am de citit cateva saptamani de acum inainte.
m-am uitat la cateva documentare national geographic ce au tratat subiecte interesante cum ar fi originea vietii pe pamant: how life began; super diamonds despre cum s-au format diamantele, ce intrebuintari benefice au si cum incearca oamenii de stiinta sa creeze diamante sintetice care sa inlocuiasca silicatii din componentele electronice; death of the earth, despre cum va evolua planeta albastra, era glaciara, continentele se vor unii formand un supercontinent, planeta va devenii un vas desert ostil vietii iar intr-un final va fi absorbita/distrusa de catre soare. seria riddles of the bible a continuat cu alte 4 episoade: dead sea scrolls, lost cities, kings of israel si hunt for the ark of the covernant.
de cateva zile ascult albumele/greatest hits roxette, mi se facuse dor de muzica lor, de vocea placuta a mariei fredriksson. sunt nostalgic.
in noul redeschis magazin cocor, la parter, am descoperit un cochet magazin de ceaiuri, cafea, ceramica, ceainice si accesorii, al firmei britanice whittard of chelsea, firma cu renume si traditie fondata in 1886. nu am putut rezista tentatiei de a-mi cumpara un ceai, am ales green earl grey, ceai verde cu ulei de bergamota. daca o sa-mi placa voi lua si alte sortimente. ard betisoare parfumate si beau jasmine green tea.

Niciun comentariu: