vineri, 5 noiembrie 2010

hannibal

zilele astea m-am uitat la mai multe documentare si filme de lung metraj, pe langa serialele mele. am inceput cu un documentar in trei parti renaissance revolution, ce analizeaza in amanunt cate un tablou celebru din perioada renasterii. astfel ne este prezentata opera the madonna of the meadow a lui raphael, monumentala lucrare the garden of earthly delights a lui hieronymus bosch si baptism of christ a lui piero della francesca. am continuat cu 4 episoade a documentarului national geographic: riddles of the bible ce ne prezinta povestea lui noe, a arcei sale si ipoteze unde s-ar putea afla aceasta; povestea lui cain si abel, a fraticidului comis de cain, fiind prima crima din istoria omenirii; dezvaluirea exodului, cum au reusit evrei sa scape din scavia egiptenilor, ajutati de moise, lungul drum de 40 de ani prin desert pe care l-au facut pana au ajuns in cainan, acualul israel si despre secretele din apocalipsa. apoi am gasit documentarul on hannibal's trail, 6 episoade ne prezinta calatoria facuta de 3 frati australieni ce au strabatut 3.500 de km cu bicicleta in 10 saptamani, urmand drumul facut de hannibal si marea lui armata de 100.000 razboinici si 37 elefanti, din sudul spaniei, cartagena, traversand muntii alpi, pana in capitala imperiului roman, roma. hannibal (247-183 i.hr) a fost om de stat si general cartaginez, considerat unul dintre cei mai straluciti comandanti militari din istorie si unul dintre cei mai mari dusmani ai republicii romane. cei trei frati incearca sa refaca drumul parcurs de hannibal in urma cu aproximativ 2250 de ani in urma.
intr-o dimineata mi-a facut o vizita un prieten din provincie, aducandu-mi cateva gogosi cu branza dulce, vanilie si ciocolata. eu l-am tratat cu o cafea, ceai verde si am stat la povesti. am recitit cateva carti care imi plac, iar de la anticariat mi-a luat un ghid despre stilurile din arhitectura. de la clasicele temple grecesti, stilul bizantin si romantic, gothic si medieval, renasterea italiana, manierism, baroc, rococo, paladic, neoclasicul francez, colonialul spaniol, georgian englez, victorian, empire, art nouveau, constructivism, art deco, bauhaus, modernism, futurism, expresionism, postmodernism, deconstructivism, pana la tendintele contemporane.
noutati muzicale am noile albume sau best of: elizabeth and the catapult, fran healy, groove armada, jamiroquai, paul smith, pet shop boys, suede, tahiti 80, the autumn defense, the lonely forest, tired pony, unkle bob.

Niciun comentariu: