vineri, 19 noiembrie 2010

gaudeamus

duminica am fost in vizita la un prieten in drumul taberei, m-a invitat la masa, am halit o portie mare de cartofi prajiti cu cascaval ras alaturi de omleta cu kaizer, desert m-a servit cu prajitura alba ca zapada. pofteam demult cartofi prajiti si oua.
aseara m-am intalnit cu o buna prietena si am mers la targul de carte gaudeamus, unde mi-am luat mai multe carti decat imi propusesem, nu m-am putut abtine, insa sunt fericit si mandru de noile achizitii pe care mi le-am cumparat la preturi foarte bune, reduceri substantiale. de la nemira doua carti din colectia bonton: in cautarea elegantei - surpriza simplitatii intr-un mic tratat si bunele maniere - mic tratat de supravietuire in societate; de la paralela 45, colectia perechi celebre: ludwig wittgenstein & david pinsent; editura art, colectia dulapul indragostit: filosofia vinului si de la tritonic romanul frida. investitia in carti e un lucru bun.
la carturesti si demmers teehaus am gasit cutiute metalice noi de 25 gr, foarte frumoase, cu desene reprezentand case colorate si pisici, casute pentru pasarele, tauri, dragon chinezesc sau o inima din frunze de ceai iar dedesubtul ei scrie tea/thé. le-am aranjat frumos printre celelalte cutiute.
am vazut/revazut cateva filme de arta: total eclipse, despre relatia distructiva din secolul 19 dintre tanarul poet arthur rimbaud si mentorul sau mai in varsta paul verlaine; klimt, cu ale sale generoase picturi sexuale ce au simbolizat stilul art nouveau de la sfarsitul secolului 19 si inceputul secolului 20 si coco chanel & igor stravinsky. chanel este indragostita nebuneste de chipesul stravinsky, insa este prinsa de munca, vrand sa democratizeze moda pentru femei. el vrea sa redefineasca gustul muzical al acelei perioade. atractia dintre ei este instantanee si electrica. coco este fascinata/patrunsa de muzica lui, insa igor se simte neconsolat.
ma uit la o serie de 6 documentare discovery channel - fearless planet, despre geologia pamantului, cum s-a format planeta noastra si unele structuri naturale ca hawaii, alaska, desertul sahara, marea bariera de corali sau marele canion.

2 comentarii:

Raluca spunea...

Uau, mi se intimpla lucruri incredibile! De cite ori imi doresc sau caut ceva, in ultima vreme, acestea vin singure la mine, in cel mai scurt timp. Azi-noapte am stat pe net sa citesc despre Wittgenstein si imi doream sa am jurnalul lui Pinsent (ca a fost publicat), dar nu l-am gasit online si nici la BCU si uite ca azi citesc la tine pe blog despre asta. Cartea de la Paralela45 nu e jurnalul, nu? Cit costa?

parfumuriledinmansarda spunea...

carticica ludwing wittgenstein&david pinset scrisa de justus noll (editura paralela 45, colectia perechi celebre, aparuta in 2004, tradusa din germana) nu cred ca este jurnalul pe care il cauti, insa e frumoasa, merita sa o ai. eu am luat-o de la gaudeamus, am dat pe ea doar 5 lei.