marți, 17 martie 2009

travel

editura univers a scos o serie de 7 volume intitulate 100 de minuni ale artei si arhitecturii din patrimoniul unesco in care ne sunt prezentate cele mai frumoase cladiri din lume declarate monumente si interioarele lor. albumul este structurat pe continente, tari si orase. pozele prezinta ansambluri sau detalii si sunt de o frumusete inegalabila. oricine iubeste frumosul, arta, arhitectura, istoria sau ii place sa calatoreasca trebuie sa aibe in biblioteca aceste albume.
cotidianul a scos o serie de 10 volume: cele mai iubite orase, din care eu mi-am luat 8: paris, londra, praga, sankt petersburg, new york, barcelona, venetia si viena. aceste ghiduri de calatorie descriu istoria orasului, a faimoaselor sale strazi, cladiri, muzee, parcuri, piete sau cele mai importante locuri care trebuiesc vizitate. informatiile oferite sunt foarte utile iar pozele sunt absolut superbe. citind aceste ghiduri si uitandu-ma la poze vizualizam cu ochii mintii tot ce imi era prezentat. mi-as dori sa ajung sa vad in realitate aceste minunate orase/locuri. imi place mult sa calatoresc, pentru mine este cea mai frumoasa experienta.
de la carturesti am luat o carte a prestigioasei edituri taschen din colectia icons: the grand tour - travelling the world with an architect's eye, care prin superbele sale poze ne dezvaluie cateva bijuterii arhitecturale apartinand diferitelor tari. o reala incantare pentru ochi si suflet aceste imagini.
in weekend-ul trecut am mers la un targ de antichitati unde am avut norocul sa gasesc frumoase obiecte din india, china sau olanda. mi-am luat 5 mici statuete din bronz simbolizand zietati indiene reprezentand oameni cu cap de elefant si multe brate stand in pozitia lotus, despre care se spune ca aduc noroc, prosperitate si bani; un elefant din onix; o piatra rosie semipretioasa in forma sferica avand deasupra un tigru din metal, simbol al zodiacului chinezesc; o farfurioara din vestita ceramica olandeza decorata cu o frumoasa pictura in albastru cu mori si case. toate aceste obiecte decorative le-am asezat la loc de cinste pe rafturi printre sticlutele cu parfumuri, carti, cutiute de ceai si alte obiecte care-mi decoreaza camera. sunt expert in amenajari decoratiuni.
ascult cantecul traveller a lui talvin singh si parca plutesc intr-o calatorie spre locurile mult visate all over the world.

Niciun comentariu: