luni, 9 mai 2011

biblioteca noptii

este cea mai racoroasa/ploioasa primavara din cate imi amintesc. clima s-a schimbat vizibil. fenomenele meteorologice extreme ne lovesc tot mai des, lasand in urma adevarate dezastre. suntem neputinciosi in fata furiei naturii. viitorul apropiat nu pare sa fie stralucit deloc. au inflorit castanii si un copac ce are florile in forma de trompete mov-lila, miros asemanator cu regina noptii. ieri am mers la kilipirim, era ultima zi de targ, la nemira aveau reduceri de 50% chiar si la noile titluri, mi-am luat cartea biblioteca noptii, pusesem ochii pe ea de vreo luna. alberto manguel ofera o carte absolut fermecatoare, captivanta pentru orice pasionat de lectura, o adevarata inspiratie pentru cei care au visat vreodata sa-si alcatuiasca o biblioteca personala. asemenea eseurilor lui montaigne sau a fabulelor lui borges, meditatiile lui manguel pe tema bibliotecilor sunt ispititoare, erudite, ludice si pline de fantezie. ma uit la documentarul bbc italian gardens, in 4 parti ne sunt prezentate cele mai magnifice gradini renascentiste si baroce de langa roma, florenta, sudul italiei, veneto, lucca sau zona lacurilor din nordul tarii, calatoria incheindu-se cu o teatrala bijuterie horticola, lacul maggiore. spuneam intr-o postare anterioara ca ascult albumele lamb, frumoasa muzica lor. dupa lamb am continuat cu moloko, sting, elton john care are multe piese superbe sau patricia kaas ale carei albume sunt de o sensibilitate deosebita, o voce care ma patrunde in inima. noutatile ruleaza in heavy rotaion in playlist-ul meu: friendly fires, glasvegas, guillemots, jay jay johanson, kylie hits, morrissey very best of, mozez, sade dublu best of, saint etienne o colectie de single-uri, tv on the radio, unkle, wild beasts.

Niciun comentariu: