sâmbătă, 1 mai 2010

in vizita la cluj

este 1 mai, sarbatorit prin gratare si mici la iarba verde sau printr-o fuga la mare ori la munte, depinde de preferinte. eu am ales sa plec la cluj. dupa o calatorie de aproape 10 ore cu trenul, iata-ma din nou la cluj. m-am cazat la acelasi hostel ca data trecuta. inca de dimineata am vizitat doi amici, care din pura coincidenta stau in acelasi cartier foarte aproape unul de celalalt, am dat o tura rapida prin iulius mall, am urcat pe cetatuia sa admir panorama orasului, m-am plimbat prin parcul central, am facut poze, am intrat in doua biserici catolice, am mers de ma dor picioarele. am stat cateva minute pe un pod sa ma uit la apa involburata a somesului. acum beau lapte si incerc sa ma odihnesc.
ziua a 2a: am dormit foarte bine azinoapte, mi-am recapatat puterile. de dimineata am luat-o pe alte strazi sa vad si alte zone ale orasului. am ajuns la mall, m-am urcat pana la parcarea de pe acoperis, unde am facut poze, am coborat la auchan si mi-am luat cate ceva de mancare. imi era pofta de lapte cu bagheta, in plus am ciugulit mezeluri, branza si iaurt de la fetele care fac prezentare de produse. am facut o vizita la muzeul de arta, unde am ramas placut impresionat de lucrarile pe care le-am vazut, au expusi toti marii pictori romani ai secolulul xix: aman, grigorescu, andreescu, vermont, luchian, verona, szathmary, rosenthal, pallady, darascu, tonitza, sirato, petrascu, ressu si altii. muzeul este intr-o cladire veche de peste 300 ani, salile sunt mici, multe, pe stilul vagon. dupa amiaza am fost la muzeul de etnografie, mi-a placut ca este in aer liber, erau multi pomi fructiferi infloriti, lilieci, casute vechi din zonele transilvaniei, insa s-a innorat si a inceput ploaia, am ajuns la hostel ud pana la piele.
ziua a 3a: mi-am inceput dimineata cu doi covrigi calzi cu un iaurt danone. am iesit la o plimbare pe stradutele din jurul hostelului si am descoperit o parfumerie unde au multe branduri inclusiv parfumuri care in bucuresti au disparut de ani buni: very valentino, isense si ysatis givenchy, samsara shine guerlain, in love again ysl, lou lou si nemo cacharel, jako si sun moon stars lagerfeld, cabochard gres, nina si memoir d'homme nina ricci, fidji guy laroche si altele. a fost o adevarata incantare sa le vad. la pranz am fost de am mancat la cantina primariei. apoi am fost in gradina botanica, unde am facut poze, am vizitat serele cu plante exotice si am urcat in turnul de apa. de la o patiserie mi-am luat un strudel cu mere si unul cu branza. seara m-am intalnit cu un prieten, ne-am plimbat prin centru, parcul central, mi-a luat o inghetata si cola.
ziua a 4a: de dimineata am fost la un tip, un sot de-al meu, sa mi-o trag. asta ca sa nu zic ca nu m-am futut la cluj. apoi m-am intors in centru unde am facut un tur al muzeelor: speologic, unde am vazut camera de tortura, cel mai vechi craniu uman descoperit in romania, instrumente ce au apartinut lui emil racovita si o expozitie de reptile vii, o gramada de serpi; etnografic si muzeul farmaciei. impresionant, fiecare in felul sau unic. am fost in turnul croitorilor si am intrat in vreo doua biserici catolice. peste doua ore am trenul catre timisoara, next destination.

Niciun comentariu: