joi, 4 februarie 2010

reloaded

la muzeul national de arta am vazut o deosebita expozitie de gravura japoneza din secolul al xix-lea al maestrului kunisada, intitulata imagini ale lumii trecatoare, ilustreaza prin culori vibrante cateva dintre temele favorite ale artistului: imagini cu femei frumoase, scene de teatru, portrete de actori, lucrari inspirate din literatura, istoria si legendele japoniei. superbele picturi mi-au incantat ochii, timp de cateva minute m-am lasat purtat in lumea fascinanta a gratioaselor personaje japoneze fiind sedus de expresivitatea lor.
a inceput sezonul 3 al serialului damages. un nou caz de frauda, tradare si crima ne este dezvaluit treptat in acest incalcit puzzle ce isi elucideaza misterele in ultimul episod 13 al seriei. am doua noi seriale de actiune: human target si spartacus, blood and sand. continui cu noi episoade din fringe, nip tuck, the forgotten, the vampire diaries, white collar. am revazut trilogia the matrix, mi s-a parut inca actuala. lumea virtuala a computerelor a devenit parte vitala a vietii reale, de multe ori ne ofera o alternativa mai fascinanta si incitanta fata de realitatea cotidiana anosta. un alt film interesant pe care l-am vazut este savage grace, drama unei familii americane din inalta societate a anilor 40-70, o mama isterica ce il copleseste si il sufoca cu atentiile sale din frageda copilarie pe unicul baiat, dar pe care tatal il considera un ratat deoarece vadeste inca de la inceput inclinatii homosexuale. relatia stransa dintre mama si fiu se transforma intr-un complex oedipian dupa ce sotii se despart definitiv. femeia devine dependenta de acesti doi barbati din viata ei, dorind sa-i domine si sa le controleze vietile, dar nu reuseste decat sa produca un cataclism in destinele lor, inclusiv al ei. incestul abia sugerat capata contur cand in casa lor vine in vizita un tanar de care atat mama cat si fiul se simt atrasi fizic si cu care incep, mai intai individual si apoi impreuna, o relatie amoroasa. de aici si pana la izbucnirea unei adevarate tragedii nu mai este decat un singur pas. mama va fi injunghiata de propriul fiu in casa lor din londra. chiar daca filmul abordeaza un subiect socant, inspirat din fapte reale, este magnific si sensibil.
de la bamboo mi-am cumparat o statueta decor de culoarea cuprului ce reprezinta un cap de zeitate hindusa budhista. l-am asezat pe un raft in fata cartilor, sa vegheze asupra mea.
serile trecute am fost in vizita la un baiat care are destul de multe parfumuri de nisa de care nu auzisem. avea si parfumuri cunoscute ca gucci, mugler, tom ford, burberry, clinique. cu permisiunea lui mi-am bagat nasul in ele, curios sa vad cum miros. unele mi-au placut, altele nu. el mi-a spus ca-i place mult vetiverul, asa ca multe dintre parfumurile lui sunt cu note predominante de vetiver, deloc pe gustul meu. printre ele era un valentino pour homme la 100 ml pe care a zis ca nu-l foloseste pentru ca nu-i place, il cumparase in graba dintr-un duty free intre doua avioane, mi l-a dat mie. acest parfum il stiu de 4 ani, imi place ca e dulce, lemnos-oriental. un amic de la budapesta il foloseste. am fost bucuros sa primesc acest codou, sa-mi imbogatesc colectia de parfumuri.
am noile albume: charlotte gainsbourg, groove armada, kashmir, massive attack, un ep regina spektor, sade. sunt anuntate noi discuri de la faithless, goldfrapp, gorillaz, keane, kylie, un live pet shop boys, sharleen spiteri.
afara este frig insa cerul s-a limpezit devenind bleu si este soare. imi place soarele, imi da energie, vitalitate, o dispozitie buna.

Un comentariu:

Anonim spunea...

luv, "zeitate hindusa budista" poate exista doar in imaginatia ta bogata, nicidecum pe un raft;
la fel si culoarea "bleo".