duminică, 8 februarie 2009

a sunny day

desi suntem in luna februarie vremea ne face surprize placute oferindu-ne frumoase zile cu soare. asa a fost una dintre zilele trecute, o autentica calduroasa zi de primavara, chiar daca calendaristic suntem inca in iarna. aceasta minunata vreme m-a binedispus si m-a scos la plimbare. am fost prin cismigiu unde au inflorit gingasii ghiocei, apoi am luat-o pe vechile stradutele din zona lipscani. in fata teatrului de comedie am descoperit o statuie noua care infatiseaza un batran tras pe roata. chinurile durerii i se pot citi pe fata, el privind in sus spre cer parca rugandu-se sa fie crutat si eliberat din acea tortura. am plecat mai departe apoi m-am oprit in fata unor magazine pentru a le admira vitrinele frumos amenajate si atat cat puteam zarii in interior. aceste magazine arata bine, sunt aranjate cu mult bun gust, ofera marfa de calitate si se integreaza bine in peisajul vechi al zonei. este o reusita imbinare de vechi cu nou fara a face note discordante, reusind sa ofere un farmec aparte si o atractie turistica. de la o patiserie mi-am luat doua delicioase strudele cu mere pe care le-am savurat cu mare placere. simteam blandetea soarelui care ma mangaia delicat dandu-mi energie. am traversat linistitul pasaj hanul cu tei unde de fiecare data sunt fermecat de frumoasele galerii de arta si de magazinele cu antichitati, iesind in agitatia marelui bulevard. chiar daca strazile sunt murdare, cu gropi, oameni pestriti sau caini vagabonzi, vremea frumoasa m-a facut ca pe moment sa ignor acest aspect neplacut, sa ma las cucerit de arhitectura cladirilor din perioada belle epoque si de incarcatura istorica a acestei zone. in tot acest amalgam estetic poti gasi adevarate bijuterii.
am intrat la carturesti de unde mi-am luat doua carti scoase de polirom: cititorul (the reader) si nu te misca (non ti muovere). sunt romane fascinante, ecranizate in emotionante filme, interpretate cu o deosebita sensibilitate, povesti de iubire atipice unde dramatismul si erotismul se impletesc frematator si tragic. imi place sa citesc cartea dupa care a fost realizat unui film de succes. titluri ca: orele (the hours), sfarsitul unei iubiri (the end of the affair), valul pictat (the painted veil), ispasire (antonement), jurnalul unui scandal (notes on a scandal), fata cu cercel de perla (girl with a pearl earring), talentatul domn ripley (the talented mr. ripley) sau pacientul englez (the english patient) sunt carti si filme care m-au emotionat profund si ocupa un loc de cinste in biblioteca si filmografia mea.
peste cateva zile va fi valentine's day. chiar daca nu sunt indragostit de cineva anume, nu am nimic important de aniversat, totusi poate fi un bun prilej pentru a face ceva dragut care sa-mi faca placere, sa ma simt ca si cand love is in the air.

Niciun comentariu: